|
Home
Profile
Private Messages
Usergroups
Memberlist
Search
FAQ
Log in
Register |
|
|
Fragments A Collection of Statements, kinda |
| PGP 9 |
| Author | Message | ||
|---|---|---|---|
| Johan Marechal Joined: 15 Feb 2004 Posts: 111 Location: Brugge (Belgium) |
Zoals ik het vandaag zag of vergis ik me deerlijk, is er geen gratis versie meer voor XP waar dat eerder wel altijd het geval was! ![]() _________________ Groetjes, Johan |
||
| martin Site Admin Joined: 19 Jan 2004 Posts: 452 Location: In the middle of Sweden |
De laatste versie ik ooit gebruikt heb is 6.5.8, freeware. Nog altijd goed genoeg, aangezien ik het niet gebruik. (Ik gebruik nu GnuPG...) |
||
[quote="martinDe laatste versie ik ooit gebruikt heb is 6.5.8, freeware. Nog altijd goed genoeg, aangezien ik het niet gebruik. (Ik gebruik nu GnuPG...)[/quote] Wel die gebruikte ik ook naast pgp maar na een HD-crash is die er niet meer opgekomen. Versie 8 van pgp kan je "free" gebruiken maar zoals opgemerkt bij versie 9 schijnt dat niet meer mogelijk te zijn. Ikzelf gebruik regelmatig pgp naar mijn partner toe als die op haar werk is bv maar verder ook niet, eenvoudig omdat niemand dat wil gebruiken en dat is heel spijtig. Ik begrijp dat eigenlijk niet en dat al sinds mijn bbs tijd, met internet vind ik het nog erger want iedereen gebruikt internet, zou pgp toch voor misdadigers zijn dan? _________________ Groetjes, Johan |
||
| martin Site Admin Joined: 19 Jan 2004 Posts: 452 Location: In the middle of Sweden |
Ik denk dat PGP een zeer goede kans tot verspreiding zou hebben op voorwaarde dat:
GnuPG/Enigmail valt op punt 2. PGP valt op punt 4. Het opmerkelijke is dat punt 5 blijkt waar te zijn, tenminste inzoverre ik opgemerkt heb. De latere PGP versies hadden alsmaar minder mogelijkheden en integratie om mensen te dwingen de commerciele versie te pakken. Met het voorspelbaar resultaat. PGP probeert ook dezelfde markt van bedrijven te bereiken die ook dikwijls Lotus Notes gebruiken. En ze werken niet samen (misschien nu wel, heb niet meer meegevolgd). Duh. Losers, peis ik. |
||
Wel punt 5 heb ik goede ervaringen aangezien ik die door elkaar gebruikte op verschillende platforms, nu niet meer ik gebruik bv geen linux meer omdat het geen meerwaarde heeft op een desktop, buiten het feit dat ik de linuxmentaliteit beu ben. Trouwens voor GnuPG of eerder bij, gebruikte ik ook winPT (http://winpt.sourceforge.net/en/) onder windows, is een aanrader. Nu heb ik terug eens gekeken naar de info beschikbaar bij versie 9 van PGP en ik moet mijn opmerking wat bijstellen, het blijkt dus dat diezelfde versie (trail) die je 30 dagen kunt gebruiken, dat je die zonder betalen free verder kunt gebruiken (met minder mogelijkheden maar de klassieke toepassing als clipboard en windows coderen/decoderen enz..werken verder) dus strikt genomen is er ook nu een free of gratis versie beschikbaar maar ze leggen het er zo dik niet meer op. Ik moet er eigenlijk direct bijzeggen dat er geen enkele reden is om van versie 8 naar 9 te upgraden als je die "free" gebruikt, geen enkel. Ivm OE (eek!) thunderbird en ook eudora (vergelijkbaar kmail onder linux, KDE) heb je dus wel plug-ins voor PGP maar het is er wel niet standaard bij, logisch het is niet van dezelfde firma. _________________ Groetjes, Johan |
||
[quote="Johan Marechal"]
Ter info een url die in dit verband de moeite is: http://www.gnupg.org/(en)/related_software/frontends.html#auto-ref-0 _________________ Groetjes, Johan |
||
Ja, maar dat zijn allemaal front-ends. Wat dus impliceert dat je al drie packages hebt: de mailer, de crypto en tenslotte de front-end. Het is teveel voor de gemiddelde gebruiker. Ze zouden het echt in een enkel package moeten kunnen krijgen. Bvb als een deel van de Thunderbird installer, van de eerste keer. Nota bene: niet voor mij of jou, maar voor de "simpele" gebruiker. Zolang die het niet zomaar kunnen, gaat het niet vertrekken. |
||
Ik vrees dat je volledig gelijk hebt en meer, ik zie het niet zo rap gebeuren om welke duistere reden ook. _________________ Groetjes, Johan |
||
| All times are GMT + 1 Hour |
||
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum |